Höstpromenad, uppletande och täckespremiär

Posted on

Igår kom jag hem från jobbet till en kylig men fin hösteftermiddag som spenderades i skogen med promenad och uppletande. Sigge fick ha täcke för första gången för säsongen (uppskattat) och Stoja har gått in i höglöp och var lite allmänt sprallig. När vi hade tränat klart passerade en pudelhane som hon sedan gick och spårade efter resten av promenaden och det blev väldigt lätt att läsa av henne när vi gick samma väg och inte. Riktigt så lätt har jag inte att tolka henne i vanliga spåret 😉 Det känns i alla fall som ett väldigt bra beslut att inte tävla agility med henne på lördag. Det flirtandet efter andra hanar ihop med hennes aktivitetsnivå på agilityn är en svårighet jag gärna undviker ett tag till.

När vi väl jobbar är hon ju dock lika fantastisk som vanligt och fokuserar jättefint! I uppletandet var hon snabb, fokuserad och tokglad. Hon verkar ha fått större förståelse för att hålla sig i korridoren när hon söker och går ut tillräckligt djupt.
Även Sigge fick leta upp en leksak och sen var det faktiskt han som förstod galoppen mycket snabbare än Stoja när jag la ut en naturpinne med min lukt på.

image

image

image

Idag är vädret desto sämre igen och under träningen höll vi oss inomhus och jobbade med kroppskontroll- och balansövningar. Roligt och kravlöst, och de är rätt bra på det båda mina skruttar.

Kommentera

