Naturupplevelser på hemmaplan

Publicerat den

I morse när jag var ute på en kort rastningsrunda med hundarna small det plötsligt till i gallret till fotbollsplanen vi nyss passerat. Det tog ett tag innan jag insåg vad det var; en sparvhök som precis slagit ett byte. Osäker på vad för något, en stor flock kråkor var runt omkring, skrek och var förbannade och följde sedan efter. Tyckte dock bytet borde varit för litet för att vara en kråka. Kul att se hur som helst.

Dagen har annars bjudit på näst sista tillfället på Stojas valpkurs. Tycker fortfarande jag fått ut mycket mer av den än förväntat, roligt! Börjar bli dags att fundera över nya kurser också. Och fundera vad man har råd med, för den delen…

För Sigges del är jag mest sugen på viltspårskurs och det är nog starkaste kandidaten till nästa kurs över huvud taget. Bra att komma iväg bara jag och Sigge, viltspår är hans favorit och tanken är ju att vi ska gå anlagsprov nån gång under året. Har även kikat på en belönings- och motivationskurs, kommer för stunden inte ihåg var dock.

Även för Stojas del är det nog en spårkurs som lockar mest, men bruksspår. Måste hitta en bara. Annars har jag funderat på valpagility, vore kul! Så småningom ska vi väl gå en lydnadskurs men dels bör hon bli lite äldre, dels vet jag inte om det är bra eller onödigt att gå kurs innan momenten är hyfsat inlärda.

 

Lämna en kommentar